maandag 30 april 2018

structuur en regelmaat

De laatste maanden is er veel gebeurd. En dan met name bij mezelf. heb bewust gekozen om goed op mijn eten te letten en meer te bewegen. Dat maakte ook dat mezelf realiseerde dat ik helemaal niet goed voor mezelf zorgde. Want ik werkte eigenlijk alleen maar mijn to-do lijstje af en vergat te genieten van de leuke dingen in het leven.  Wist dat ze er waren. Ook door gesprekken met een coach is dit balletje gaan rollen en kon ik dat verder oppakken.  Dat is gelukt en heft er voor gezorgd dat ik niet meer alleen aan het rennen en vliegen ben, maar ook stil kan ziten en even niet kan doen. Dat is voor mij echt een vooruitgang.  Herdoor is er veel meer rust in mijn hoofd en heb ik minder de neiging door te rennen voor de dingen die nog moeten.

Met het mooie weer dat we gehad hebben was ik de eerste die buiten zat en genoot van de buitenspelende kinderen. Dat is echt wel heel anders geweest, want dan kon ik pas rustig gaan zitten als ik alles af had. Ik kan je ook vertellen dat dat met een gezin met kinderen nooit het geval is. Nu kwam ik dan wel buiten hoor, maar dan spookte altijd de lijstjes van wat ik nogmoet doen door mijn hoofd. Dat is nu niet zo en dat is echt heel fijn.



Nu moet ik ook zeggen dat het sporten mij meer energie geeft en dat het daardoor ook allemaal makkelijker te doen is. De dingen die moeten gaan me makkelijker af.
Daarbij merk ik dat structuur en regelmaat mij heel erg helpt de dingen gedaan te krijgen. Hiervoor gebruik ik al maanden een bulet journaal en dat bevalt me echt super goed. Dat geeft mij overzicht, maar laat ook zien wat je allemaal al wel gedaan hebt en dat geeft een positieve vibe. Ik gebruik hem overigen niet alleen  praktisch, want ik kan daar ook mijn creatieve ei kwijt.  Ook leuk om te zien dat dat ontwikkeld.
Ik heb ook een dabboek gedeelte in mijn buket journaal zitten waarik mijn hoofd regelmatg leeg schrijf. zo blijft er ook ruimtein mijn hoofd. Voorheen zou ik hier echt geen tijd voor zien, maar als de behoefte er is dan komt de tijd ook. Al is het soms 5 minuten tijdens het eten koken. Het geeft ruimte en daar word ik blij van.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten