donderdag 8 februari 2018

op weg naar een gezonder leven 2

We zijn weer een aantal weken verder en dat vraagt om een update. 

De eerste weken ging het op mijn eten letten echt super goed, maar heb ook wel een paar weken gestruggeld om het opnieuw op de rit te krijgen.  Het is een proces van vallen en opstaan. Dat maakt het niet leuk maar wel leerzaam. Je leert ook jezelf kennen en zien hoeveel doorzettingsvermogen en wilskracht je hebt, want daar komt het dan op aan. Hoe graag wil je je doelen halen en wat heb je daarvoor over.

Het voldoende bewegen lukt me wel. Dat is niet zo’n probleem. Ik zie de spotschool genoeg van binnen en ben daar lekker bezig. Het zwemmen zou wel een beetje beter kunnen, want als mijn maatje niet gaat zwemmen dan zie je mij ook niet in het zwembad. Wel heb ik die weken de sportschool een keer extra bezocht dan dat gepland was. Dat is dan wel weer positief. Daarnaast heb ik de dagen dat ik thuis ben genoeg beweging met de kinderen en het huishouden.  Het gezond blijven eten is voor mij het moeilijkste.

Inmiddels zijn er wel 5 kilo vanaf en die blijven er ook wel af en het gaat nu niet zo hard meer. Nu moeten we dus vol blijven houden en ik weet inmiddels dat het kan.

Qua sportschool kon ik wel weer wat meer uitdaging gebruiken dus hebben ze een nieuw schema voor me gemaakt. Dat geeft voldoende uitdaging met losse gewichten. Dat vraagt meer balans van jezelf en dat kan ik nog wel even trainen.

Altijd riep ik dat sporten met een gezin lastig is. Gewoon omdat je zoveel te doen hebt met een gezin en dus tijd te kort gaat komen. Ik kan je nu vertellen dat dat niet waar is. Het is waar liggen je prioriteiten. Wil je sporten dan is daar tijd voor. De dingen die ik minder doe doordat ik ga sporten is hoofdzakelijk op de bank achter de tv hangen. Daar mis ik niet heel veel aan. Eigenlijk vind ik het ook veel lekkerder om in de avond gesport te hebben dan op de bank gehangen te hebben. Ja soms moet je de drempel over om te gaan, maar als je dat doet dan geeft dat ook een goed gevoel.

Zelf merk ik dat het me mentaal ook sterker maakt en ik duidelijker keuzes kan maken over wat ik wel en niet wil. Dat heeft ook een goede uitwerking en daarmee zie ik ook dat er echt nog wel werk aan de winkel is en dat dingen beter kunnen, Dat gaan we ook meenemen in het proces naar een nieuwe versie van mezelf. We gaan meteen op alle vlakken aan de gang, want alles heeft ook samenhang met elkaar. Als je letterlijk lekkerder in je vel zit dan vraagt dat mentaal ook om beter in je vel te komen.

Nu ga ik twee keer in de week naar de sportschool en 1 keer in de week zwemmen. De agenda wordt op zondag ingevuld om de andere al staande afspraken heen. De momenten dat ik ga zijn elke week anders, maar daar kan ik zelf prima mee leven. Als er maar voldoende rust tussen zit.


Het verhaal wordt vervolgt en we gaan er gewoon voor met de energie die het geeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten