vrijdag 19 mei 2017

De weg naar een fitter alda

Van de week op de weegschaal. En in plaats van dat mijn gewicht daalt stijgt deze. Zo ook mijn vetpercentage. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik verwachte  de andere kant op te gaan en iets lichter te zijn. Dat is even balen. Maar we gaan door. Het bewegen lukt aardig goed. De meeste dagen haal ik ook mijn aantal stappen gewoon. Op een kantoordag noet ik er wel mijn best voor doen maar de dagen dat ik thuis ben haal il ze met gemak. De laatste drie weken ook wezen zwemmen en ik doe alles met de fiets. Beweging genoeg zou je zeggen.

Het niet snoepen gaat ook redelijk. Hier en daar wel wat extra gegeten. En dat ontstaat dan door de bekende valkuilen. Dat is dan wel balen. Ik weet ze en toch val ik er in.
Dan ben ik dus toch niet waakzaam genoeg om er niet in te vallen. Meestal ontdek ik het als het al in mijn mond zit of verder....

De aandachtspunten voor de komende weken:
- alert zijn op de bekende valkuilen
- 's avonds iets doen zodat het snoepen onder controle blijft.
- elke dag 10.000 stappen en een avond zwemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten